home Blandat Styrketräning som bantningsmetod

Styrketräning som bantningsmetod

Många tror att du går upp i vikt när du tränar styrketräning. Det kan vara precis tvärtom. Eftersom det är energikrävande för kroppen att bygga upp muskler använder kroppen det fett som finns lagrat i kroppen för att återbygga muskelmassan vilket gör styrketräning till en utmärkt metod att gå ner i vikt. Under vilotiden efter styrketräningen gör kroppen av med proteiner vilket påverkar fettbränningen. Kroppsbyggarna använder termen deffa, vilket innebär att man utsätter kroppen för en negativ energibalans. Om du börjar äta mindre, kommer kroppen ta av sina reserver vilket leder till viktminskning. Du kanske behöver ett professionellt upplagt träningsschema av en expert på denna typ av bantning? Via Zmartas hemsida kan du samla småkrediter till ett privatlån och sedan kan du ta ett nytt lån så att du får råd att anlita en personlig tränare som lägger upp ditt träningsprogram. Gå in på https://www.zmarta.se/lana-pengar/privatlan och ta reda på mer.

Aerob träning som bantningsmetod

Aerob träning eller kardiovaskulär träning rekommenderas ofta för viktnedgång. Att springa på ett löpband eller att använda vindmölla är ett exempel på denna typ av motion, Genom genom att springa förbättrar du hjärtfrekvensen och konditionen och därmed förbättras metabolismen, som påverkar hur snabbt du kan gå ner i vikt och bränna fett. Varför inte investera i ett löpband i hemmet så att du kan ta dig en löptur när du vill? Via Zmarta kan du få ner dina el och försäkringsavgifter vilket ger dig möjlighet att förbruka mer elektricitet utan att det påverkar räkningen. Det är bara att fylla i uppgifterna från senaste räkningen för att jämföra elavtalen online.

En person står på en våg

Kombinera två metoder för viktminskning

Att kombinera styrketräning och aerobisk träning kan vara ett bra alternativ för den som vill gå ner i vikt. Båda alternativen påverkar hjärtat och ämnesomsättningen. De två träningsmetoderna fokuserar på olika uppgifter vilket kan innebära att de motverkar varandra. Det ideala är att ha olika pass för olika träning. Använd vilodagarna mellan styrkepassen för aerobisk träning. Mycket handlar om tid men köper man hem träningsredskap är det betydligt enklare att köra sitt pass än om man måste bege sig till gymmet. Även om du tar ett lån för att finansiera inköpet lönar det sig i längden än att betala dyra gymkort.

Man med stor mage

Lämna ett svar